Tutoring a mentoring

Naše gymnázium používá dva specifické nástroje osobního vedení: tutoring a mentoring. Každý z nich má svoje místo na našem gymnáziu a jejich pomocí cílíme na celostní rozvoj našich studentů.
Tutoring
Na co se ptáme?
co ve škole prožíváš?
jaké máš talenty a zájmy?
jak dokážeš svoje schopnosti použít k dobru pro ostatní lidi?
Každý student našeho gymnázia má přiřazeného tutora, který se zajímá o osobnostní rozvoj daného studenta. Jednou za 14 dní až za měsíc se spolu potkávají a jeden na jednoho probírají věci, které studenta v daný okamžik provázejí. Mluvíme o přátelství, vztazích, hodnotách i o zájmech.
Věříme, že tento způsob komunikace pomáhá v těchto oblastech:
- vedení k mezilidské solidaritě a charitě
- rozvoj osobnosti
- funguje jako prevence v oblasti psychického zdraví
Mentoring
Na co se ptáme?
kam v životě profesně směřuješ?
jaké oblasti Tě zajímají?
jak se dokážeš posunout ještě dále v oblastech, které Ti jdou?
Mentoring je narozdíl od tutoringu zaměřený na intelektový rozvoj. Zajímáme se o profesní zájmy studentů a pomáháme jim vytyčit, jakým směrem se v budoucnu ubírat. Mentoři provázejí své mentees i například ročníkovými pracemi a konzultují s nimi jejich postup.
Soustředíme se tedy na:
- stanovení osobního studijního rozvoje studentů
- odemykání potenciálu, který nemusí ani student vidět
- uvedení do reality v daném oboru